Tuesday, February 17, 2009

Tak Berapa C-hat

Mengikut musim..begitulaa kalo cuaca xmenentu..kejap panas kejap hujan..jadi mula pelbagai dugaan yang datang sakit mata laa,selsema,batuk, sakit tekak dan mcm2 agiii..

Lepas balik dari kg malam semalam gua dah dapat rasakan sesuatu yang pelik..kalo ikutkan hari sebelum tu lagi..yerlaa laki nk control macha(macho) heee buat2 xtau sambil di bebel oleh mak akuuu..suruh makan ubat siap2..tapi xnak dengarrr...yerlaa mana taknya dalam aku duk bebel pasal dia sakit ari tuu ni kau plak kena bebel..bukan takat tu jerr (pasal kesihatan) tapi benda2 yang lain haahaha dengan lantas gua mencari alasan untuk mengelak.haha berjaya..huh kalo tak nayerr akuuu sebab aku blom bersedia lagi..

Yang kesiannya kalo saper2 yang dapat penyakit yang jangkamasanya nk sembut tuuu memang lambat.yerlaa risau laa dah laa kesihatan mak aku dah ok dah..just tunggu nka buat X-ray MRI (kalo xsilap aku la) yang kena masuk dlm mesin , march nii..so keputusan tu ajan jadi loncatan untuk buat pembedahan nanti..harap dia ok..

Bukan mak gua jerr tapi yang lain2 lagi..penting untuk jaga kesihatan PITIH boleh cari tapi kesihatan kena jaga....teringat kat mak angkat gua yg meninggal tahun lepas sebab Kanser payudara yang lama..dulu masa aku study KL aku kenal dia..memang baik gilerr siap declare kat sedara mara dia yang gua dgn budak umah sewa gua nii sebagai anak angkat dia..tup tup agak lepas 3 tahun agaknya xjumpa citer sedih yang gua dapat..mana taknya rupa2nya dia xnk jumpa kita org masa raya haji sebab xnk tgk keadaan dia yang terukkk..ditambah pilu pada gua..anak pompuan dia citer gmbr2 kita org dulu dia simpan kat bawah bantal asal nk tido menti tagk gambar tuuu..perrr memang gua xkan lupa kan dia..Lagi satu nii sorang ni kata dia ada penyakit yang berbahaya..cian dia aku doakan dia cepat semboh sebab xmampu dh kehilangan orang disayang.tiap ari sakit...tapi yang xsedapnya kalo dh ada penyakit yang mcm tuu dia ckp dh boring makan ubat ,,,tapii kalo xmkn cm mn nk sembuhh..please makan laa ubat please!!!!

Walaupon gua ni jenis yang xkisah pada ubat tapi kita mesti berusaha...yerlaaa walaupon demam skit jerr atas nasihat doktor mesti dipatuhi..so pada sesiapa yang rasa xsehat sila laa g jumpa doktor buat pemeriksaan..kesihanlaa org yang menyayangi diri anda...

No comments: