Tuesday, December 30, 2008

Tahun Baru

Selamat Menyambut tahun baru 1430@2009

Ucapan yang sering disebut tatkala pada hujung tahun dan diselangi dengan senarai azam yang ingin dicapai. Ramai yang melaungkan inginkan perubahan tak kira apa jua..dari buruk ker baru,dari jahat ker baik(dan sebaliknya), dari malas ker rajin, dari negative ke positive.

walhal tidak sedari yang azam sebelum ini masih terkapai2 atau jauh lagi untuk digapai. Namun perkara yang tak disangka pon bleh tersenaraiii perkara2 yang aneh, pelik,sesuatu yang menjengkelkan atau sesuatu yang pahit dan pedih.Itulah perkara2 yang jarang diletakkan dlm azam....

Tak kiralah azam baru kerr nk repeat azam lama kerr atau what ever...mestila diletakkan seiring dan mempunyai keinginan yang tinggi untuk dlaksanakan.

Sempena menyambut ulang tahun islam ini(dah lepas dah semlm) gua sampaikan salam pada diri gua sendiri supa ingatlaa apa yang luu nk buat mesti ada target..kalo nk ikutkan bnyk benda yang nk dsenaraikan...tapi biasenyerr yang xsenarai dalam list gua leh potong Q,,tapi xperr smua cabarang dari yang Maha Esa dan serta bg tahun baru moden nii gua xderr officer target pon just follow yang ada tapi nk top up dengan memantapkan kerjaya gua..kalo leh nk gak dapat bonus dgn dpt naik gaji...wahahahhahahahaha.

check list yang ada kot

::tambahkan kesabaran::
::mantapkan kerjaya::
::bereskan apa yang blom beres::
::rajin (malas sgt kerr aku ni)::
::sihat walafiat dari segala penyakit::
::nk tengok dunia jadi aman dari semua aspek (kat semua negara: malaysia,palastin,iran,iraq dll)::
::mcm2 lagi (malas dah nk listkan)::

<::Selamat Menyambut Tahun Baru::>
__1430 Hijrah & 2009_

No comments: