Sunday, August 23, 2009

Sakit dan Penyakit

Kira beberapa hari tak kemaskini blog ni, kenapa?jawapannya sgt-sgt subjektif..perasaan malas,kesibukan,kepenatan serta tak lupa agak tak brape sihat...hari ni dah kali kedua sudah berpuasa..dan akan masuk kali ke tiga bersahur..beberapa jam kemudian ni....

Isu H1N1 a.k.a 34B1 iaiut penyakit bawaan babi...makhluk ciptaan yang maha esa yang penuh ciri2 kenajisan dan sememangnya sudah jelas sgt hina...tapi sekaran menjadi santapan utama sesetengah makhluk yang di gelar sebagai manusia...teringat masa sekolah masa form 2 ada budak kelas gua cina ala2 siam skit...gua dan kawan2 gelar Chu babi..dengar dari nama sudah boleh gmbrkan macam mana rupanya...gua sempat berkongsi padangan nya mengenai babi nih...mula kitorg duk sibuk tengok dia dia tengah makan makanan segera (snacklaa ala-ala chak-kedih).dan bertanyakan dia(sepatutnya dialog ni dalam bahasa kelate,,tapi telah dialih suara).
Gua&kwn2:wei chu halal tak ni..
Chu:haram...
cis gua tambah jadah...
Gua&kwn2:nape haram?
Chu:sebab dibuat dari babi.
Gua&kwn2:ko pernah makan babi ke?rasa apa?
Chu:pernah..selalu gakla.sedap.lagi sedap dari ayam.
Gua:chak-kedis ni xleh makan la...sebab ada babi eh?pastu ada yang halal tak?
Chu:xlehlaa nak halal g beli kat koperasi nuh...
kwn2:nate mung chu..macam babi dah tengok mung ni...babi kan ada banyak kuman..mung makan babi yang dibela kee yang dalam hutan tu..masa ni bantai gelak ramai..chu pun gelak jugak...


nak disudahkan citer ni nk salahkan dia sebab makan babi xleh sebab dia bukan islam..tapi kene igtlaa semua..babi ni binatang yang setiap inchi dan sudut dari badanya najis dan mempunyai berjuta-juta kuman..dasyat laa...so korang pikirlaa walau pingan dan mangkuk yang dah dicuci dgn air paip bergelen2 pon xmampu utk hilangkannya...


situasi berjaga-jaga






No comments: